tisdag 26 februari 2013

tomt

Hejsan!

Jag ger mig på ett försök att skriva ner lite tankar, för de är många nu efter resan. Jag känner mig väldigt tom och allt jag gjort sen jag kommit hem känns på något sätt meningslöst. Ska jag gå tillbaka att leva i vardagen? känns mycket konstigt.

Men jag tror att det kommer att lägga sig snart, men det har iaf varit skönt att träffat några av mina käraste. Idag fick jag dubbeldos, Amanda och Lina.
Det känns som om man får bearbeta resan lite då när man berättar om vad jag varit med om.
Men fortfarande känns det konstigt.

Jag r så glad för att jag har fått uppleva allt detta resan bjudit på.

JAg har sett afrikas fattigaste slum och kontrasterna i detta
Jag har varit med och anordnat en väldigt lyckad konferens där utbyte av information var mycket värdefull
Jag har fått träffa barn och se glädjen i deras ögon när vi kommer, hur vackra som helst! Jag har fått insikt i hur de lever i en väldigt annorlunda kultur och även fått ta del av deras olika tankar
JAg har sett rikedom och otrolig misär i samma synfält
Jag har fått hopp
Jag har insett hur viktigt det är att se, för man kan verkligen inte förstå genom bilder och skrift / tv.

Jag är otroligt tacksam

Jag skäms över hur vi lever i Sverige, det känns så otroligt fel!
Men det är svårt att sluta leva så med....

Aja lite reflektioner.

Jag har haft en otroligt lärorik och bra resa och jag kommer definitivt resa tillbaka!! praktik eller på något annat sätt skapa mening.








xoxo

1 kommentar:

  1. Välkommen hem. Förstår det blir väldigt stora kontraster... med hur vi lever här i sverige. Skulle vara intressant att läsa mer om dina reflektioner i framtiden då om du vill skriva :)

    SvaraRadera